Informasjon vedrørende smittevernstiltak på klinikken ifm koronapandemien

Med økt vaksinasjonsdekning i befolkningen og en ny fase av pandemien er mange smittevernstiltak tatt bort etter anbefalinger fra FHI. Men noen forhåndsregler gjelder fortsatt. Dersom du har feber, brygger på en forkjølelse eller har symptomer på luftveis infeksjon eller annen smittsom sykdom, ønsker jeg fortsatt at du utsetter avtalen din til du er symptom fri og frisk. Generelle karantene regler ifm covid gjelder selvfølgelig fortsatt. Avbestilling kortere enn 24 timer i forkant pga sykdom vil ikke bli belastet.

Tiltak som fortsetter for å unngå smitte i klinikken:

• Forsterket hygiene rutiner

• Dersom ønsket av pasient har fortsatt behandler og pasient på munnbind under konsultasjonen

• Setter av ekstra tid til vask og desinfeksjon mellom pasientene

• Lufter behandlings rommet mellom hver konsultasjon

• Redusert antall sitteplasser på venterommet for enklere å holde god avstand

• Fjernet løst materiell fra venterommet som brosjyrer, lesestoff, glass og tilgang til drikke.

For egen sikkerhet ber jeg deg om:

• At du som pasient fortsatt planlegger besøket ditt godt så du bruker minst mulig tid på klinikken

• At alle vasker hender med såpe/vann på kundetoalett (minst i 30sek) før de kommer inn på venterommet, toalettene er til venstre når man kommer ned trappen. Alle får og antibac når de kommer inn på behandlings rommet.

• At alle dører på klinikken (untatt kundetoalett) åpnes og lukkes av klinikkens ansatte

• Forståelse for å unngå å håndhilse i denne perioden

Med vennlig hilsen

Kiropraktor Thea Lærum Bentzen